Jen smutek citim nad Vašim názorem o prznění ulic
 Prahy,
 současnými, navíc dočasnými objekty, sochami. Co asi zprznilo Vaše
 myšlenky –
 tisíce aut, bilboardů, často necitlivé zahrádky restaurací, nebo uřvani
 angláni, co
 si myslí, že za své prachy mohou chtit vše, uřední svévole, korupce,
 taxikaři, celková nevraživost kolemjdoucích, napětí ve  zdejších
 tvářích, nesoucítění, lhostejnost, málo kašen, vody v ulicích(například
 na rozdíl od Říma) vodnaté- předražené kopečky taky zmrzlin, leklost TV
 seriálů, nekompetntnost ředitelů NG, ředitelů kulturních odborů na
 magistrátech(to jsem si už tady na blogu Respektu
 pridal..úsměv)…nevím?! 
 Cítím s Vámi, zkuste se však uvolnit ze stresu, pak možná oceníte i
 obyčejnou snahu někoho  město zlidštit, zpříjemnit, zemotivnit, pokusit se hledat
 dialog, nepodbízet se marketingovymi triky atd.
 Držím
 Vám i sobě palce, třeba na to v klidu jednou taky přijdete a nebude se
 muset
 pošklebovat věcem, které Vás možna trochu momentálně přesahují a Vy se
 jich za
 svým anonymním šklebem, přes různé blogy v mediích, jenom bojité,
 protože jim
 třeba jen nerozumíte a nechcete se v nich vyznat, orientovat, neboť Vás
 to asi
 namáhá, zneklidňuje. Nevím, ale jak říkám, zkuste to..není na to
 sice  patent,  recept, ale pouze osobní touha, vůle, možná i
 jistý druh  nutkání po porozumění, komunikaci, sdílení.
 Na doplnění: né každá socha, objekt
 atd.(hranice jsou(pokud jsou) , měly by být rozostřené) ve veřejném
 prostoru musí být nutně zajimává, inspirující, podstatná(ve smyslu
 pochopení kontextu místa umístění) i samotna přehlídka Sculpture Grande
 to v minulosti  v mnohém pocitila z čehož se letos dobře poučila. 
  Možná ani většinou není  toto umění
 zážitkem(prožitkem), to ale neznamená, že se  pak nedá šance
 naučit se obecněji rozlišovat co je a co není silné, intenzivní, možná
 i vzrušující(nejen v podbříšku, ale i trochu výše). 
Jiří David
